Lut 16 2018

Jak rozpoznać sód i cukier

Published by at 12:42 pm under Uncategorized

Sód. Tylko jedna trzecia spożywanego przez nas sodu (który w soli jest niepożądaną substancją) wysypuje się z solniczki. Reszta jest naturalnym składnikiem żywności lub jest dodawana w procesie przetwórczym. Poczynając od lipca, “niska zawartość sodu” na etykiecie będzie oznaczać 140 miligramów lub mniej w jednej porcji.

“Bardzo niska zawartość sodu” to nie więcej niż 35 mg, a porcja  “bez sodu” będzie zawierała mniej niż 5 mg tego pierwiastka. “Ograniczona zawartość sodu” będzie oznaczać, że produkt ma co najmniej 75 procent mniej sodu niż przed redukcją. Napisy “niesolone”, “bez dodatku soli” lub podobne będą umieszczane na tych artykułach wyprodukowanych bez użycia soli, przy produkcji których tradycyjnie stosuje się sól.

Cukier. Jeśli myślisz, że możesz pozbyć się cukru unikając jedynie czekoladowych ciasteczek i lodów, to lepiej dobrze się zastanów. Cukier jest wszędzie. Może stanowić nawet jedną szóstą jogurtów o smakach owocowych, keczupu i niektórych dostępnych w handlu sosów do sałatek; stanowi również jedną trzecią wielu gotowych do spożycia płatków zbożowych.

Cukier stołowy (sacharoza) jest tylko jednym z wielu słodzików. Inne zawierają syrop kukurydziany, syrop klonowy, fruktozę, dekstrozę, miód.

Jeśli chcesz jeść mniej cukru, uważaj na produkty zawierające kilka różnych słodzików. Nawet jeśli żaden z nich nie jest głównym składnikiem, to ich suma może być większa od któregokolwiek z pozostałych.

Jeśli mniejsze spożycie cukru ma na celu zredukowanie liczby kalorii, wystrzegaj się żywności słodzonej substytutami cukru, takimi jak ciężko strawne, bardzo kaloryczne alkohole wodorotlenowe: sorbit i mannit. Poszukaj wymaganej notki, czy produkt nie jest przeznaczony dla osób kontrolujących swą wagę.

Możliwość komentowania Jak rozpoznać sód i cukier została wyłączona

Comments are closed at this time.


Blogi. Darmowe Blogi.